Soccer, skada och julgran.

Ber om ursäkt för den sega uppdateringen, känner verkligen att det med blogg inte är min grej! Men kände nu att det var dags. Det var nästan tre veckor sedan jag uppdaterade sist. Men jag ska försöka få med det mesta som har hänt.

SOCCER (Fotboll)
I förra inlägget skrev jag om Soccer-tryouts (Jag kommer i framtiden skriva Soccer istället för fotboll för att inte blanda ihop det med Amerikansk fotboll...). Och har skrivit om det på facebook tidigare, men jag blev som sagt uttagen. Någon vecka efter det hade vi våran första träningsmatch mot Anderson High School, vilka alltid är våra rivaler vilken sport vi än pratar om.

Meningen med den matchen var för våran coach att se oss "in action", så alla fick spela ungefär lika mycket. Jag spelade halva matchen och gjorde, hör och häpna, mål! Inte nog med det, det var med huvudet! Inte många där hemma som hade förväntat sig det antar jag.

Förra helgen (några dagar sedan). Hade vi en turnering, CV Shootout. Den spelades på Redding Soccer Park. Ett ställe där dom har fyra konstgräsplaner och kiosk och grejer, snyggt ställe! Första matchen var mot Yreka High School, som jag tror kommer vara i våran serie när den drar igång på onsdag. Vi vann den matchen med 3-2. Vi låg under med 2-0, sen kämpade vi oss upp till 3-2 och vann till slut matchen. Våran andra match var mot Live Oak High School. Ett lag som vi inte har mött tidigare så vi visste inget om dom. Allt vi visste var att dom kommer från Sacramento, vilket är "huvudstaden" i Kalifornien. Och att nästan alla spelare hade ett spanskt efternamn. Vilket gjorde oss lite rädda. Och mycker riktigt förlorade vi den matchen med 7-0. Som tröst kan jag säga att dom till slut vann hela turneringen.

Nästa dag när jag vaknade kunde jag inte gå. Min vänsterfot värkte något fruktansvärt, men jag berättar mer om det sedan. Denna dan spelade vi två matcher, Vi vann den första med 3-1 och den sista med typ 8-0 mot CV High School, vilka för övrigt också kommer spela i våran serie i år.

Orsaken till skadan började i tisdags tror jag när jag innan träningen stod och sköt på målet och alla stod och kickade och sånt. Och helt plötsligt trampade jag snett och det gjorde fruktansvärt ont. jag haltade i några minuter, sen provade jag att gå vanligt och det kändes bra. Så jag tränade hela den träningen och resten av veckan. Jag toppade sedan det med två matcher på fredagen. Det blev nog helt enkelt för mycket för min lilla otränade fot.

Idag (måndag) var jag inte med på träningen, för att vila upp foten så att jag förhoppningsvis kan vara med och spela i alla fall en stund mot Orland High School på onsdag. Jag ska vara med och träna imorgon och se hur det känns. Vill komma tillbaka så fort som möjligt och försvara min position i startelvan!

ANNAT
Så ni som inte gillar soccer ska jag försöka fylla i vad som har hänt förutom det... Det har faktiskt inte hänt så mycket annat. Det mesta har kretsat kring det, de senaste veckorna. Men har hängt med kompisar, huggt julgran. Och jag har bytt min idrottsklass till att vara en TA=Teachers Aid. Vilket i princip betyder att du väljer en lärare som du ska vara TA för, och så ska du vara dennes hjälpreda och göra saker typ. Men jag valde min favoritlärare så jag behöver nästan aldrig göra någonting. Och varje tisdag är det ingen lektion så då sitter vi bara i cafeterian och chillar. Tycker det kändes som ett bra val att byta!

Jag har förmodligen glömt massa saker men detta får räcka för idag!


Redding Soccer Park

Kommentarer
Postat av: Milla

Bra jobbat. Ta det lugnt med foten, så får väl jag snart se till att koka kola!!

Kram Milla

2011-12-07 @ 15:07:31
URL: http://millablogg.homeweb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0