Monday morning

Måndag, back to work. Var sådär trött som man ska vara en måndag. Fick lämnat in mina vaccinationspapper till skolan idag, så ska inte behöva ta några fler sprutor medans jag är här, thank god. Pratade även med min Syv Mr. Martinez om att byta min American Government-klass till något annat. Han sa att det kanske är möjligt (Y). Men de enda två kurserna som det fanns plats i var drama och drafting. Så jag ska välja drafting i så fall. Det är typ som Cad tror jag!

Jag insåg att jag inte har berättat ordentligt om vart jag bor, dåligt. Att jag bor i Cottonwood har väl ingen undgått, men vad är det? Cottonwood är lite utav en förort till Redding med ca 90 000 invånare. Cottonwood ligger ca 15 minuter ifrån Redding. Ca 5 minuter härifrån ligger en annan förort, Anderson. Där har vi Bl.a. Walmart och lite klädaffärer och restauranger.
Jag bor ungefär 10 minuter med bil från skolan. Men Louanna kör mig dit och hämtar mig varje dag.

Jag börjar nu komma in i kompiskretsen, vilket känns skönt. Det är alltid svårt att komma till ett nytt ställe där folk har känt varandra i flera år, plus att skolan redan hade hållt på i tre veckor när jag kom. Men nu känner jag mig mer och mer hemma och har redan lärt känna massvis av människor och jag försöker komma ihåg allas namn vilket är ett rent helvete. För typ 1 och 1/2 vecka sen kunde jag typ fyra namn, vilket var lite jobbigt när fler visste mitt namn.. Men jag upptäckte att man klarar sig förvånansvärt bra utan att behöva kunna folks namn! Det finns fortfarande folk jag snackar med var och varannan dag som jag inte har en aning om vad de heter..

Jag vet att jag är dålig på att lägga upp bra bilder, jag är en usel fotograf men ska försöka att ta fler kort! Som tröst lägger jag upp ett kort från i fredags som lite utfyllnad, som dock redan ligger uppe på facebook.




Hemma hos Talyn
Jag och Daniel

Kommentarer
Postat av: Claes

Gött att läsa att du har det bra!

/Claes

2011-09-27 @ 22:01:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0