Settled down.

Jag har lovat er att jag ska skaffa någon form av blogg medans jag är här. Så här är den!

Jag har nu varit här i lite mer än två veckor och allt känns bra, skolan funkar och jag har fått många vänner.
I fredags var jag och Blake och kollade på West Valley Eagles spela match. Det är vårat skollag i Amerikansk fotboll. Och det är verkligen som en folkfest, det är jättemycket folk, allra flest från skolan. Man går runt och snackar med folk och har det jävligt kul helt enkelt, och så kollar man såklart på matchen om man har tid hehe.

I söndags fyllde min värdmammas mamma (min värdmormor) år, så en del av släkten var här och åt. Jag, Bobby(utbytestudent-bror från kina), Scotti(värdmammas dotters barn) och Kylie(samma) spenderade kvällen i trädgården och spelade fotboll och badade i poolen.

Första dagen i skolan var för ungefär två veckor sedan, jag fick då träffa min guidence counselor (syv) vi satt och pratade en stund och fick sedan välja sex ämnen, jag valde följande:

Engelska (obligatorisk)
Trig/precalc (matte, obligatorisk)
U.S. History (obligatorisk)
Imaging (Photoshop)
P.E
American Government (Sjukt tråkig, ska nog byta den om det är möjligt)

Största skillnaden i skolan är att man inte alltid är i samma klass. Här väljer man som sagt sex kurser och så har man liksom en klass i varje kurs.
Alla har lektion, rast och lunch samtidigt här vilket gör att det är alltid ett sjukt drag i matsalen. Varje lektion är ungefär 55 minuter och man har samma lektioner varje dag.

Igår va jag och shoppade med Maiken(norsk utbytesstudent) och hon hängde även med våran familj till Tacobell efteråt vilket för övrigt är sjukt gott och jag fattar inte varför det inte finns i Sverige...

Helgens planer är lite diffusa, men på fredag ska vi till Talyn typ och jag och blake kommer förmodligen hitta på nått hyss nån av dagarna.

Kate Sjoberg va nyss här och hjälpte mig med matten, tack, det behövdes...

ETC som är organisationen som arrangerar allt med värdfamilj och sånt kommer anordna fyra resor som man kan välja att följa med på.
Den första är till Grand Canyon $300 plus flyg, sista anmälningsdatum har redan varit.
San Fransisco 11-14 November $485 plus flyg
New York och Washington DC någon gång nästa termin.

Får se vad det blir!

Det här får nog räcka som första inlägg, nu vet ni på ett ungefär hur jag har det, alltså BRA!



 




Kommentarer
Postat av: Milla

Kul att du har det bra!! Jag skickar blogglänken till Morfar! Kram Milla, Claes, Wilma och Joel!

2011-09-22 @ 07:23:34
Postat av: three fingers

Får du ligga mycket?

2011-09-22 @ 08:34:16
Postat av: Philip Birk

Bra att du fixat blogg. Lägg upp lite bilder med!

2011-09-22 @ 11:11:46
Postat av: Elin

Skönt att du mår och har det bra, saknar dig dock!! fin blogg, stolt över dig ;)



Tacobell is the shit!! ät åt mig med ;)

2011-09-22 @ 22:32:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0