Disneyland and a new year

Det som har hänt sen sist är ju såklart Disneyland i Los Angeles, bilder kommer nedan!
LA Dag 1 tisdag:
Klockan 03.00 tisdag morgon ringer väckarklockan och jag har sammanlagt fått ungefär en timmes sömn, men tanken är ju att ta igen det i den ca tio timmar långa bilresan ner till LA. När jag går upp ur sängen har alla "släktingar" redan kommit och ganska snart bär det av. Mycket sovande blir det inte men tiden gick relativt fort ändå.
Vi checkar in på hotellet bär upp väskorna på rummet och sedan tar vi bilarna och kör till ett ställe som heter "Medieval Times". Det är en inomhus"arena". Där dom har ett slags skådespel med hästar och fäktning och typ en teaterliknande föreställning från medeltiden, låter rätt tråkigt men det var faktiskt rätt bra!
Under tiden som detta skådespel pågår så kommer personal och ger oss mat, förrätt, huvudrätt och två efterrätter och man var tvungen att äta allt med händerna eftersom att det är medeltid.

Dag 2 onsdag:
Första dagen på Disneyland. Det var mycket utforska som gällde och det var mycket fokus på småbarnen. Men vi åkte även lite berg-o-dalbanor och sånt, riktigt kul. Och vädermässigt fanns det inget att klaga på!

Dag 3 torsdag:
Denna dagen spenderade jag mestadels med en tjej från min skola och hennes bror och kusin som var nere samtidigt som oss! Vi var i grannparken "Disney California Adventure", där finns det lite mer för de äldre besökarna och vi hade jättekul!

Dag 4 o 5 fre/lör:
Skummade igenom hela parken för att se om vi hade missat någon attraktion.
Lördagen var den kallaste av alla dagarna och på kvällen frös vi faktiskt lite. Men trots det åkte några av oss motsvarande "kållerado" på liseberg. Fyra gånger... Vi blev genomblöta och frös självklart något fruktansvärt men det var värt det!
Efter det tog vi bussen hem och jag sov som en sten.

Dag 6 söndag:
Idag var det hemfärd och vi lämnade runt 10:00 och var hemma ungefär vid 20:00. Då kom Matt, Daniel och Laken och hämtade mig och vi drog och kollade på bio och såg "The Devil Inside". Jag kan erkänna att den skrämde skiten ur mig men själva filmen i sig var inte så läskig eftersom att den inte riktigt hade en bra story.

På måndagen var jag ledig från skolan! Men hade ändå träning.
På tisdagen spelade vi match mot Lassen, det ligger typ uppe i bergen så det var sjuuukt kallt. Vi förlorade med 3-2.. Men vi var mycket bättre än dem egentligen vilket bara gör det värre..

På torsdagen spelade vi mot Anderson, vilket jag nämnt förut är stora rivaler. Vi vann med 4-1 vilket kändes riktigt skönt!

Idag hade vi ingen träning! Så efter skolan hängde jag med Daniel och Blake.

Nu har jag varit här i över fyra och en halv månad vilket innebär att jag har ungefär lika mycket kvar. Jag har alltså varit här halva tiden nu! Jag har haft en sjukt rolig tid. Samtidigt som att man blir närmare och närmare med folket här så saknar man er där hemma mer och mer också. Min hemresa är planerad till den 11 Juni om jag inte tar fel. Vilket förmodligen innebär att jag här hemma 12 juni om jag inte tar fel. Det ska bli så sjukt kul att få se alla igen samtidigt som att det kommer bli riktigt sorgligt att säga hej då till alla här. Daniel säger att han kommer att hälsa på i Sverige nästa sommar, sjukt kul! Och jag hoppas att jag kommer tillbaka någon gång och hälsar på folket här!

Rent allmänt kan jag säga att jag tycker att 2012 har börjat riktigt bra och jag ser fram emot ett bra år!




Medieval times



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0